Bom. Resolvi perguntar pra fonte logo. Mandei um e-mail pra 4 operadoras perguntando. Se não me engano foram a BELL,ROGERS,VIRGIN e a TELUS. A unica que respondeu foi a ROGERS até agora.
Na primeira resposta ela disse o seguinte:
"
Dear Tarcizo Azevedo,
Thank you for taking the time to write to us, we appreciate your use of online customer service.
To go on a monthly service, you will be required to have a credit check done in order to sign up for a monthly billing account. For the credit check you will be required to provide your date of birth, picture ID and either your Social Insurance Number, credit card number or bank account information.
If you are not able to produce this information when signing up for a monthly plan, then you will need to get a Pay as you go plan.
We apologize for any inconvenience this may cause you.
We are pleased to have been able to address your inquiry. For additional information please visit our website at www.rogers.com. You are a valued customer and we thank you for your business."
Significa entao que eu tendo OU o Social insurance number (SIN) OU cartao de credito OU conta bancaria. Posso ir para a checagem de credito para ter um plano pos-pago.
Como sou meio teimoso ainda mandei outro email pra eles confirmando. Entao eles me responderam o seguinte:
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Dear Tarcizo Azevedo,
Thank you for taking the time to write to us, we appreciate your use of online customer service.
It will all depend on the credit check as you may be required to provide a security deposit to be able to get a monthly service. Unfortunately, we do not have more information regarding the credit check until it is processed."
Entao é isso mesmo, ela apenas disse que depedendo da minha checagem de credito, posso ser obrigado a deixar um deposito de garantia.
Portanto já tenho menos 1 problema, posso ter celular e até pegar um iphone 4 com desconto...
:)
Só falta eu ver agora os planos e tal.